Uczę innych – dbam o siebie

Polecamy cykl webinariów i artykułów w ramach inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, której celem jest wsparcie nauczycieli.

Dobre samopoczucie nauczycieli jest w edukacji kluczowe, niezależnie czy prowadzona jest zdalnie czy tradycyjnie. Warto, aby potrafili dbać o siebie, bo nauczyciel, który dobrze się czuje, chętniej rozwija swoje kompetencje oraz dba o rozwój kompetencji uczniów. Pod koniec listopada 2020 r. Głos Nauczycielski zapytał nauczycieli o problemy, z jakimi się borykają, zwłaszcza w czasie zdalnej edukacji. W odpowiedziach najczęściej przewijały się problemy z motywowaniem uczniów oraz radzeniem sobie ze stresem i dbaniem o siebie.

Dlatego Głos razem z Fundacją Orange, w ramach projektu „Lekcja: Enter”, podjął działania, których celem jest wsparcie nauczycieli w tych aspektach. W ramach wspólnej inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, od grudnia 2020 r. na łamach Głosu Nauczycielskiego  można znaleźć cykl publikacji, natomiast na Facebooku odbywają się otwarte webinaria dla nauczycieli (są transmitowane na profilu facebookowym GN – www.facebook.com/GlosNauczycielski).

Więcej informacji o akcji, linki do webinarów i materiały są dostępne TUTAJ.

ZOBACZ TEŻ INNE PUBLIKACJE GŁOSU:

  • Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka – czytaj więcej
  • Prof. Jacek Pyżalski: Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów – czytaj więcej
  • Marcin Zaród, nauczyciel języka angielskiego i wychowania fizycznego z Tarnowa, Nauczyciel Roku 2013: Najważniejsze jest zrozumienie, że dbanie o siebie jest naszym prawem, a nie przywilejem – czytaj więcej
  • Tomasz Majewski, psycholog i terapeuta:  Z psychologicznego i praktycznego punktu widzenia podstawowym „narzędziem” w pracy nauczyciela jest on sam. On sam dlatego, że pracuje swoją „głową”, wykorzystuje swoją wiedzę, emocje. Im bardziej nauczyciel potrafi zadbać o samego siebie, im bardziej potrafi w trakcie pandemii zadbać o równowagę w swoim życiu, równowagę między pracą a życiem osobistym, równowagę między rolami w których występuje (nauczyciela, partnera, rodzica), tym większa jest jego odporność psychiczna – czytaj więcej
  • Monika Eilmes-Glegoła:Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii. Świat się zmienia, staje się on coraz bardziej cyfrowy i widzimy potrzebę zmian w tym kierunku również w polskiej edukacji, edukacji jako bardzo ważnego aspektu naszego życia. Chcemy pomagać nauczycielom korzystać z  cyfrowego świata, doradzać, jak przeprowadzać lekcje wykorzystując różne platformy, aplikacje i portale edukacyjne – czytaj więcej
  • Agnieszka Turska-Majewska, psycholog, trener i terapeuta: Kluczowe wydaje się, abyśmy zmienili to pytanie z: „jak uczniów zmotywować” na: „co uczniów motywuje?”. Jeśli nauczyciel czy rodzic pochyli się nad takim pytaniem i znajdzie odpowiedzi, to tym samym uzyska rozwiązania. Dzieci motywują zbudowane relacje. Dlatego tak ważne jest, aby lekcje online zawierały w sobie elementy integracji  – czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19FilmyInterweniujemyOgólne informacjeZNP w mediach

NAJNOWSZE WPISY

14.05.2021

Światowy Dzień Pracowników Wspomagających w edukacji
Czytaj więcej

13.05.2021

Przekładanie pieniędzy z kieszeni
Czytaj więcej

12.05.2021

Opis propozycji MEiN dot. zmian statusu zawodowego
Czytaj więcej

10.05.2021

Posiedzenie Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty (komunikat ZNP)
Czytaj więcej

21.04.2021

Priorytety ministra Czarnka
Czytaj więcej

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na listę odbiorców newslettera.. Obiecujemy nie spamować! Zapoznaj się z naszą polityką przetwarzania danych osobowych.