Głos. Nauczyciele przedszkoli: To ponad nasze siły

Pracują na pierwszej linii od maja, narażając się na zakażenie koronawirusem. Wielu już przechorowało covid. Czujemy się jak „mięso armatnie” – przyznają. Upominamy się o nauczycieli wychowania przedszkolnego i pracowników przedszkoli. Więcej na ten temat w najnowszym numerze Głosu Nauczycielskiego 5-6 z 3-10 lutego br.

Oprócz tego w numerze:

■ KONTROWERSJE. Jolanta Gajęcka: Szkoła pod respiratorem. Przeżyje?

■ WYWIAD. Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów.

■ ZDROWIE. Genetyk: Trzeba testować nauczycieli, a zdrowych szczepić.

■ UCZĘ INNYCH – DBAM O SIEBIE. Relacja z webinarium dla nauczycieli.

■ PORADNIK. Nauczanie oparte na dowodach. Analogie w edukacji.

■ OPINIE. Edukacja na bocznym torze. Niewybaczalny błąd!

■ AWANS ZAWODOWY. Jak być dobrym opiekunem stażu (część II).

■ BLIŻEJ PRAWA: Casus. Uznanie kwalifikacji do nauczania konkretnych przedmiotów; Ochrona wynagrodzenia nauczyciela; Dla kogo dłuższa ochrona emerytalna?

W numerze 5-6/2021:

  • Pełnym głosem. Czy pacjent przeżyje?
  • Felieton. Dezintegracja
  • Częściowy lockdown w oświacie przedłużony do 14 lutego
  • W Auschwitz Niemcy zamordowali ponad 232 tys. dzieci. Ocalały nieliczne. 76. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Los i cierpienie najmłodszych ofiar wojny i Holocaustu
  • Dziecko jako świadek historii. Pamięć o ofiarach Holokaustu*
  • Przedszkola na pierwszej linii frontu. W Warszawie de facto nauczycielom odebrano urlopy
  • Felieton. Ostatnia deska ratunku
  • Szczepionka AstraZeneca dla nauczycieli? Rząd próbuje łagodzić kontrowersje po ogłoszeniu nowej listy kolejkowej
  • Film o ZNP. Warto pokazać innym naszą historię i obecną działalność
  • Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii?
  • Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii
  • Społeczna inspekcja pracy chroni pracowników, ale działalność SIP służy wszystkim, także uczniom i rodzicom
  • Walczymy o to, żeby przetrwać. To nie jest normalne życie, to nie jest normalna praca, to nie jest normalna szkoła
  • Joe Biden: Praca, którą wykonują nauczyciele, ma niezwykłe znaczenie dla narodu
  • Genetyk: Można domniemywać, że sporo nauczycieli przechorowało COVID-19
  • Za co właściwie płaci państwo, a ściślej mówiąc, podatnicy, w ramach tzw. edukacji domowej?
  • Winien administrator, a nie ciekawscy. Śląski Uniwersytet Medyczny ukarany
  • Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów
  • Jak gminy organizują uczniom z niepełnosprawnościami dowóz do placówek oświatowych
  • Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (2). A – Analogie w edukacji
  • Psycholog: Edukacja znalazła się na bocznym torze
  • Felieton. Nauczyciel powinien…
  • Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
  • Dlaczego władze nie widzą, że my tak samo jak nauczyciele w szkołach narażamy życie i zdrowie w pracy
  • Casus. Prolongata zbliżania przedmiotów
  • Pytania do eksperta. Zabranie godzin ponadwymiarowych

POLECAMY EWYDANIE TUTAJ

PRENUMERATĘ!

Zamów prenumeratę Głosu w redakcji:

  • glos@glos.pl lub zabik@glos.pl
  • lub telefonicznie tel. (22) 318-92-60, faks (22) 318-92-61

POWIĄZANE WPISY

14.05.2021

Światowy Dzień Pracowników Wspomagających w edukacji

16 maja obchodzimy Światowy Dzień Pracowników Wspomagających w edukacji. To święto wszystkich pracowników...

Czytaj więcej

12.05.2021

Opis propozycji MEiN dot. zmian statusu zawodowego

11 maja 2021 r. po południu Związek Nauczycielstwa Polskiego otrzymał materiał MEiN – „Propozycje zmian...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19FilmyInterweniujemyOgólne informacjeZNP w mediach

NAJNOWSZE WPISY

14.05.2021

Światowy Dzień Pracowników Wspomagających w edukacji
Czytaj więcej

13.05.2021

Przekładanie pieniędzy z kieszeni
Czytaj więcej

12.05.2021

Opis propozycji MEiN dot. zmian statusu zawodowego
Czytaj więcej

10.05.2021

Posiedzenie Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty (komunikat ZNP)
Czytaj więcej

21.04.2021

Priorytety ministra Czarnka
Czytaj więcej

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na listę odbiorców newslettera.. Obiecujemy nie spamować! Zapoznaj się z naszą polityką przetwarzania danych osobowych.